-
Wszystkie kategorie
- Akumulatory samochodowe
- Akumulatory do ciężarówek
- Akumulatory motocyklowe
- Akumulatory do wózków inwalidzkich
- Akumulatory do łodzi i kamperów
- Akumulatory do kosiarek
- Baterie i ogniwa
- Urządzenia rozruchowe
- Prostowniki i ładowarki
- Akcesoria
- Baterie SAFT
- Akumulatory AGM i żelowe
- Akumulatory Optima
- Akumulatory do rowerów elektrycznych
- Akumulatory do maszyn czyszczących
- Akumulatory DEKA
- Akumulatory do zabytków
- Przetwornice napięcia
- Akumulatory trakcyjne TROJAN - MELEX
- Panele słoneczne
- Akumulatory Start-Stop
- Akumulatory i baterie trakcyjne
- Baterie i akumulatory konsumenckie
- Ogniwa
- Baterie EVE
- Wyłączniki Masy - Prądu
- Akumulatory LiFePO4
- O firmie
- Nasze usługi
- Poradnik
- Nowości
- Oferta Biznes
- Sklepy
- Kontakt
Poprawne ładowanie akumulatora w aucie
Podczas ładowania akumulatora nie używać otwartego ognia, gdyż może to doprowadzić do eksplozji akumulatora. Ładowanie powinno się odbywać w pomieszczeniu ze sprawną wentylacją. Akumulatory ładujemy za pomocą prostownika. Jeżeli do ładowania użyjemy inteligentnego, impulsowego prostownika z mikroprocesorem to możemy ładować akumulator w pojeździe bez konieczności odłączania klem (szczegóły w instrukcji obsługi prostownika). Stosując natomiast zwykły prostownik transformatorowy powinniśmy postępować następująco:
- Wymontować akumulator ściągając najpierw klemę ujemną a następnie dodatnią
- Oczyścić zaciski odkręcić korki, sprawdzić poziom elektrolitu i w razie potrzeby uzupełnić wodą destylowaną (nie dotyczy akumulatorów bez możliwości uzupełniania poziomu elektrolitu). Nigdy nie dolewać kwasu !
- Podłączyć przewód dodatni z prostownika z klemą dodatnią , a ujemny z klemą ujemną.
- Włączyć prostownik i ładować akumulator prądem o natężeniu10% jego pojemności znamionowej np. akumulator 50Ah prądem 5A a 74Ah prądem 7,4A przez 10 godzin.
- Ładowanie należy prowadzić do uzyskania przez elektrolit gęstości 1.28g/cm3
- Należy zatrzymać lądowanie jeżeli temperatura elektrolitu przekroczy 55°C.
Podczas ładowania może nastąpić zjawisko intensywnego gazowania co wiąże się z niebezpieczeństwem wybuchu. Przy ładowaniu akumulatora powstaje wodór. Wodór w połączeniu z powietrzem tworzy mieszankę wybuchową, która może eksplodować pod wpływem iskry elektrycznej. Stąd ładowanie akumulatorów należy przeprowadzać w dobrze wentylowanych wnętrzach lub na otwartym terenie.
Jak ładować akumulatory żelowe i AGM
Ładowanie akumulatorów AGM i żelowych powinno odbywać się przy pomocy specjalnych ładowarek. Ładowanie tych akumulatorów różni się napięciem końcowym ładowania, które w przypadku akumulatorów AGM i żelowych powinno wynosić
Jakie napięcie ładowania dla akumulatora 6V
- przy pracy buforowej 6,9 V
- przy pracy cyklicznej 7,25 V
Jakie napięcie ładowania dla akumulatora 12V
- przy pracy buforowej 13,8 V
- przy pracy cyklicznej 14,5 V.