-
Wszystkie kategorie
- Akumulatory samochodowe
- Akumulatory do ciężarówek
- Akumulatory motocyklowe
- Akumulatory do wózków inwalidzkich
- Akumulatory do łodzi i kamperów
- Akumulatory do kosiarek
- Baterie i ogniwa
- Urządzenia rozruchowe
- Prostowniki i ładowarki
- Akcesoria
- Baterie SAFT
- Akumulatory AGM i żelowe
- Akumulatory Optima
- Akumulatory do rowerów elektrycznych
- Akumulatory do maszyn czyszczących
- Akumulatory DEKA
- Akumulatory do zabytków
- Przetwornice napięcia
- Akumulatory trakcyjne TROJAN - MELEX
- Panele słoneczne
- Akumulatory Start-Stop
- Akumulatory i baterie trakcyjne
- Baterie i akumulatory konsumenckie
- Ogniwa
- Baterie EVE
- Wyłączniki Masy - Prądu
- Akumulatory LiFePO4
- O firmie
- Nasze usługi
- Poradnik
- Nowości
- Oferta Biznes
- Sklepy
- Kontakt
Pobór prądu na postoju ? Jak go sprawdzić ?
Pobór prądu w pojeździe na postoju to jeden z najważniejszych czynników wpływających na żywotność akumulatora. Jego podwyższona wartość niszczy akumulator i prowadzi do jego przedwczesnego zużycia.
Do wykonania tego pomiaru potrzebny jest miernik prądu stałego (multimetr) z zakresem pracy minimum do 10A oraz klucz do odkręcenia klemy.
Pomiar poboru prądu wykonujemy następująco:
1. Upewniamy się, że silnik pojazdu oraz wszystkie odbiorniki (światła, radio, ładowarki do telefonów itp.) są wyłączone.
2. Wyciągamy kluczyki lub kartę poza pojazd.
3. Odłączamy klemę minusową od akumulatora.
4. Między klemę a biegun akumulatora wpinamy szeregowo miernik ustawiony na pomiar natężenia prądu stałego przykładowo na 10 A jak na poniższym przykładzie (chodzi o to aby prąd przepuścić przez miernik)
5. Po wpięciu miernika w obwód najlepiej wyciągnąć miernik poza pojazd i zamknąć maskę lub klapę. Można również przełączyć czujnik klapy lub maski symulując ich zamknięcie.
6. Zamykamy pojazd na kluczyk lub pilotem (tak jakbyśmy mieli iść do domu).
7. Teraz należy czekać do momentu wyłączenia się całkowicie elektroniki. Czas czekania w zależności od marki, modelu i wyposażenia może sięgać nawet do 30 - 40 minut.
8. W czasie pomiaru nie można otwierać samochodu i niczego włączać.
9. Wynik końcowy powinien być od 0.00A do 0.04A ale to jest również uzależnione od tego jaki mamy samochód. Przyjmuje się w średniej klasy pojazdach wynik 0.04A za normę, natomiast w samochodach z bardzo dużą ilością elektroniki pobór prądu może sięgać od 0.06 do 0.08A.
10. Kiedy wynik przewyższa podane powyżej wartości i jest np: 0.41A to należy udać się do warsztatu elektrycznego aby zdiagnozować źródło podwyższonego poboru prądu.
11. Po zakończonym pomiarze wypinamy miernik z obwodu oraz montujemy klemę minusową dobrze ją dokręcając.