-
Wszystkie kategorie
- Akumulatory samochodowe
- Akumulatory do ciężarówek
- Akumulatory motocyklowe
- Akumulatory do wózków inwalidzkich
- Akumulatory do łodzi i kamperów
- Akumulatory do kosiarek
- Baterie i ogniwa
- Urządzenia rozruchowe
- Prostowniki i ładowarki
- Akcesoria
- Baterie SAFT
- Akumulatory AGM i żelowe
- Akumulatory Optima
- Akumulatory do rowerów elektrycznych
- Akumulatory do maszyn czyszczących
- Akumulatory DEKA
- Akumulatory do zabytków
- Przetwornice napięcia
- Akumulatory trakcyjne TROJAN - MELEX
- Panele słoneczne
- Akumulatory Start-Stop
- Akumulatory i baterie trakcyjne
- Baterie i akumulatory konsumenckie
- Ogniwa
- Baterie EVE
- Wyłączniki Masy - Prądu
- Akumulatory LiFePO4
- O firmie
- Nasze usługi
- Poradnik
- Nowości
- Oferta Biznes
- Sklepy
- Kontakt
Wymiana akumulatora
Jak zdemontować akumulator?
Przed wymontowaniem akumulatora należy wyłączyć układ zapłonowy oraz wszystkie odbiorniki w pojeździe. Jeżeli pojazd wyposażony jest w centralny zamek, należy również wyciągnąć z niego kluczyki. Pozwoli to uniknąć zatrzaśnięcia kluczyków w środku. Demontując akumulator jako pierwszą odłącza się klemę ujemną, następnie klemę dodatnią. Następnie odkręca się akumulator od podstawy i wyciąga z pojazdu.
Poprawny montaż akumulatora
Przed zamontowaniem akumulatora należy sprawdzić czystość klem. Jeżeli są brudne należy je dokładnie wyczyścić przy pomocy specjalnego przyrządu do czyszczenia klem lub papieru ściernego. Następnie montujemy akumulator w pojeździe w miejscu przeznaczonym przez producenta. Ważne jest aby akumulator był solidnie zamocowany do nadwozia czy ramy pojazdu, ponieważ każde wibracje i wstrząsy mogą doprowadzić do spływu masy czynnej a to znacznie skróci jego żywotność. Po prawidłowym zamocowaniu, należy zakonserwować bieguny akumulatora przy pomocy wazeliny technicznej lub specjalnie do tego przeznaczonego preparatu. Następnie jako pierwszą zakładamy klemę dodatnią na czop akumulatora a później ujemną. Po prawidłowym zamontowaniu akumulatora należy sprawdzić napięcie ładowania w pojeździe oraz pobory prądu nazywane inaczej upływnością.